חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

האם יש צורך במיטת מעבר?

ילדים זקוקים למקום שינה בטיחותי ובסביבות גיל שנתיים גם לפתרון שינה שיאפשר להם עצמאות. מיטת מעבר היא דרך אחת לענות על צרכים אלו, אך לא הדרך היחידה.

מהי מיטת מעבר ומתי עוברים אליה?
מיטת מעבר הנה מיטה הדומה בגודלה למיטת תינוק אך אין לה סורגים. במקום הסורגים יש מעקה בטיחות שתפקידו למנוע נפילות והוא מאפשר לילד לרדת מהמיטה ולעלות למיטה באופן עצמאי. מדובר במיטה בגובה נמוך, כך שהנפילות ממנה אינן מסוכנות. מיטה זו מיועדת לתקופת ביניים , שבין מיטת תינוק למיטת נוער, כלומר גיל שנתיים עד גיל חמש. המעבר למיטת מעבר יהיה בהתאם להתפתחות האינדיבידואלית של כל ילד.
כיצד תדעו מתי הילד מוכן לעבור למיטת מעבר? כאשר הפעוט מתחיל לטפס על הסורגים של הלול (מיטת תינוק) ואתם חוששים שהוא עלול ליפול, חשוב להקדים את המעבר לנפילה. כמו כן, הילד יכול להתמודד בצורה טובה עם המעבר כאשר הוא לא מגלה בעיות שינה- נרדם בכוחות עצמו, לא מתעורר לעתים תכופות בלילה, נגמל מהנקה בלילה ועוד. אם תרצו להעביר את הילד ממיטת התינוק בשל לידה של תינוק חדש, כדאי לעשות זאת כמה חודשים לפני הלידה, על מנת שלא ירגיש שהתינוק החדש "גזל" את מקומו. לאחר המעבר, התכוננו לתקופת הסתגלות בה תצטרכו "לשים גבולות", היות וכעת הילד יכול לרדת לבד מהמיטה.
אם בחרתם להשתמש במיטת מעבר, מומלץ לרכוש מיטת מעבר מעץ מלא טבעי, על מנת שלא לחשוף את הילד לחומרים כימיים רעילים הקיימים במיטות מעץ תעשייתי.

היתרונות של מיטת מעבר
למיטת מעבר כמה יתרונות: היא בטיחותית, היא זולה יותר ממיטת נוער, גודלה הקטן הופך את השינוי לפחות דרסטי ותוכלו להמשיך להשתמש במזרן ובמצעים של מיטת התינוק. כמו כן, היא מאפשרת לילד עצמאות. עצמאות זו חשובה בעיקר בתקופת הגמילה מחיתולים, אז הילד יכול לגשת לשירותים בצורה עצמאית.

האם חייבים לקנות מיטת מעבר?
השימוש במיטת מעבר הוא לא הכרח, אלא אפשרות אחת שאתם יכולים לבחור בה. הנה כמה אפשרויות שינה נוספות:
1. מעבר למיטת נוער- הורים רבים בוחרים להעביר את הילד ישירות למיטת נוער. בכך הם חוסכים את ההוצאה הכספית הכרוכה ברכישת מיטת מעבר, אשר מיועדת לשנים בודדות בלבד- עד גיל ארבע או חמש. מיטת נוער אמורה להיות גם כן בעלת מעקה בטיחות המונע נפילות. אך החיסרון שלה שהיא גדולה יותר , וילד בן שנתיים עלול להרגיש פחות "מוכל" בתוכה. המעבר ממיטת תינוק למיטת נוער הוא שינוי גדול יותר, לעומת מיטת מעבר אז השינוי עדין יותר. בנוסף, מיטת נוער גבוהה יותר כך שנפילה ממנה יכולה להיות יותר כואבת. מצד שני, מיטת נוער יכולה לשמש אתכם שנים ארוכות ואין צורך אחרי שנתיים-שלוש שוב להעביר את הילד למיטה אחרת.
2. מיטה משפחתית- יש הורים הבוחרים שהילד יישן במיטה משפחתית, במקום במיטת תינוק ובהמשך במיטת מעבר. בחירה זו מבוססת לרוב על הגישה של "עקרון הרצף", לפיה התינוק זקוק להימצא בקרבה פיזית מתמדת לאימא או לדמות מטפלת אחרת. קירבה זו מאפשרת לתינוק לרכוש את תחושת הביטחון לה הוא זקוק, ובכך תומכת בהתפתחות הפיזית והרגשית שלו. לפי גישה זו, הילד ישן במיטה עם האימא או עם שני ההורים בשנים הראשונות, עד שהוא בוחר מרצונו החופשי לעבור למיטה משלו. מי שדואג שכך הילד הופך להיות יותר תלוי בהורים, ההפך הוא הנכון- תחושת הביטחון שרכש בשנים הראשונות תאפשר לו בהמשך לפתח עצמאות. החיסרון של שינה במיטה משפחתית הוא שההורים אינם זוכים לפרטיות והדבר יכול להשפיע על הזוגיות.
3. שינה על מזרן – מי אמר בעצם שחייבים מיטה? למעשה, האופציה הכי בטיחותית עבור ילדים קטנים והכי זולה עבור ההורים היא שינה במזרן הנמצא ישירות על הרצפה.

מיטות קונים בהולנדיה, הרשת המובילה למיטות ומזרנים אורטופדיים

כתבות מומלצות

גיוס חרדים

כל אחד צריך לשרת,  אך לא כולם צריכים לעשות צבא. צריכה לקום מנהלת הכוונה, שתפנה כל מי שהגיע לגיל גיוס, למקום הנצרך: צבא,משטרה,מדא,חינוך,שירות לאומי וכד'

שיוויון בנטל – עלק

הצעת הוועדה לשיוויון בנטל, מעלימה מגזרים, וממשיכה את המציאות הקיימת שבה ציבורים שלמים לא יעשו צבא או שירות לאומי. ההצעה שלי לשיוויון  בנטל: מוסכם שכל

שחרור מחבלים למען השלום

אסור לשחרר מחבלים כמחווה כזו או אחרת הבסיס למשא ומתן אינו במחווה כזו או אחרת אלא כתנאי מוקדם, שני הצדדים צריכים לרצות לעשות שלום אמיתי

שתפו ברשת

דעות נוספות

יש לכם דעה?

פרסמו אותה כאן ללא תשלום!