חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

משכנתא חוץ בנקאית

משכנתא פונקציונאלית ויעילה

תודות לרפורמה של שוק ההון שהתרחשה בשנת 1989 ואפשרה לגופים חוץ בנקאיים להעמיד הלוואות לפרטיים לצורך רכישת דירה או כל התחייבות כלכלית גדולה אחרת – נשמו לרווחה רבים אשר נתקלו בסירובים מצד הבנק עד אותו יום. גם הבנקים עצמם – שהיו הגוף העיקרי להלוואת סכומים משמעותיים – נשמו לרווחה.

משכנתא זמנית

גם כיום, האפשרות ללקיחת הלוואה או משכנתא חוץ בנקאית מגופים כלכליים בעלי חוסן פיננסי – מצילה רבים ממשברים כלכליים או מקשיים תזרימיים שונים. יתרה מכך, האפשרות לקחת משכנתא חוץ בנקאית מאחד מהגופים הכלכליים העצמאיים – מאפשרת לרבים ליהנות מחופש כלכלי ומאיכות חיים גבוהה מבלי להתפשר על מקום המגורים או על תנאי ההחזר.

אלטרנטיבה יעילה

לעיתים רבות, מהווים הגופים החוץ בנקאיים אופציה חכמה ומעולה להשקעה עבור אלו שאינם יכולים לקחת משכנתא מהבנק. זאת משום שהגופים הכלכליים השונים מעמידים לרשות הלווים מגוון רחב של הלוואות נוחות וגם סיוע לגישור על ההלוואות בתקופות קשות באופן זמני. הסייג היחיד הוא תכנון נכון. בהיעדר תכנון נכון של לקיחת משכנתא חוץ בנקאית – עלול להיות ההחזר גבוה מהצפוי. לפיכך חשוב ביותר לבדוק את השחקנים השונים בשוק המעניקים הלוואות ומשכנתאות חוץ בנקאיות בממדים שונים.

תנאי המשכנתא

מנגד למשכנתא הניתנת על ידי גוף מימון זה או אחר מועמד הנכס או הבית אותו מתכנן הלווה לקנות בכספי המשכנתא. המשכנתא החוץ בנקאית ניתנת במקרים בהם הבנק אינו מאשר את ההלוואה. חשוב לציין כי פעמים רבות בנקים אינם מאשרים הלוואות בשל חשבון מוגבל או הוצאה לפועל ולאו דווקא בשל יכולת החזר נמוכה או כזו המצויה בספק.

ישנן כמה סוגים שונים של הלוואות חוץ בנקאיות המשתנות ביניהן על פי התנאים השונים: משכנתא צמודת מדד, משכנתאות בריבית פריים או ריבית קבועה, משכנתאות צמודות מט"ח ועוד. הבחירה הסופית בסוג ההלוואה או המשכנתא צריכה להילקח רק לאחר בחינת כל האפשרויות וקבלת ההחלטה החכמה ביותר והמתאימה ביותר ליכולות ההחזר של הלווה. התנאים השונים יכולים להשפיע לאין שיעור על גובה הריבית ולכן חשוב לבדוק מה הן ההשלכות של כל מסלול בלקיחת הלוואה.

באדיבות: אייל ייעוצים

כתבות מומלצות

גיוס חרדים

כל אחד צריך לשרת,  אך לא כולם צריכים לעשות צבא. צריכה לקום מנהלת הכוונה, שתפנה כל מי שהגיע לגיל גיוס, למקום הנצרך: צבא,משטרה,מדא,חינוך,שירות לאומי וכד'

שיוויון בנטל – עלק

הצעת הוועדה לשיוויון בנטל, מעלימה מגזרים, וממשיכה את המציאות הקיימת שבה ציבורים שלמים לא יעשו צבא או שירות לאומי. ההצעה שלי לשיוויון  בנטל: מוסכם שכל

שחרור מחבלים למען השלום

אסור לשחרר מחבלים כמחווה כזו או אחרת הבסיס למשא ומתן אינו במחווה כזו או אחרת אלא כתנאי מוקדם, שני הצדדים צריכים לרצות לעשות שלום אמיתי

שתפו ברשת

דעות נוספות

יש לכם דעה?

פרסמו אותה כאן ללא תשלום!