חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוכן ביטוח או ביטוח ישיר?

נראה כי השאלה מה עדיף- סוכן ביטוח או ביטוח ישיר נותרה שאלה פתוחה ללא מענה. בכל שנה עת נגמרת תוקפה של הפוליסה לביטוח הבית, הרכב ועוד ועוד אתה שוב שובר את הראש. ובכן אתה לא לבד. צרכנים רבים מתחבטים באותה דילמה שלא נותנת מנוח ומטלטלת אותך בין האפשרויות. זה טבעי- לכל אחת מהאופציות יתרונות וחסרונות וההחלט לא פשוטה. אבל אל דאגה- לשם כך אנחנו כאן.

סוכן ביטוח מול ביטוח ישיר – מאבק ראש בראש

הכנסנו לזירה את שתי האופציות ונבדוק מי גוברת על מי בכל הגזרות השונות. כך נוכל להחליט בקלות- מי ומה עדיף? בצד האחד של הזירה סוכן ביטוח מכובד, רציני, ידען וזמין הנאבק בביטוח ישיר זול, זמין ונפוץ; אז מי יוכתר כמנצח ויישא את הגביע? להלן התוצאות:

בגזרת המחיר: רבים מאמינים כי ביטוח ישיר מצליח להציע פוליסות ביטוח בפרמיות נמוכות ממה שמציע סוכן ביטוח. זה לא תמיד נכון והגיע הזמן לנפץ את המיתוס- ביטוח ישיר איננו בהכרח זול יותר. חברות ביטוח גדולות יכולות להשוות ואפילו לתת לכם הצעה נמוכה יותר- אז אל תהיו בטוחים שביטוח ישיר הוא בהכרח חסכוני, בדקו זאת מראש. אם תגלו אחרי בדיקה שכך הדבר ובמידה שאתם מבטחים משהו מאד זול, או שהפער בין גובה הפרמיות כה משמעותי עבורכם אולי כדאי ללכת על ביטוח ישיר. אבל עשו זאת רק אחרי שתלמדו גם על החסרונות של ביטוח ישיר ולא רק בהתבסס על יתרונו בגזרת המחיר. התוצאה: שויון

בגזרת הזמינות: לרוב, סוכן ביטוח אישי זמין הרבה יותר מנציג השירות של ביטוח ישיר. אם תבחרו לחסוך ולבחור בביטוח ישיר קחו בחשבון שתמתינו שעות רבות על הקו ותועברו מאחד לשני. לעתים המוקדנים אינם בקיאים בנבכי העולם הביטוחי ולא יוכלו להשיב בהרחבה ו/או בדיוק על שאלותיכם. זה לא מחויב המציאות אך זה בהחלט קורה. מי שבוחר לקנות ביטוח מסוכן מורשה ייהנה מיחס אישי ויוכל לישון בשקט עם העובדה שלפוליסה שלו יש כתובת, יש אבא ואמא. גם אם הסוכן איננו חברותי ומסביר פנים ואפילו חומק מטלפונים אתם יודעים בדיוק איפה המשרד שלו נמצא. בביטוח ישיר זה מסובך יותר. מנצח בנוק אאוט:

סוכנות ביטוח

בגזרת כיסוי ביטוחי: גם ביטוח ישיר וגם סוכני ביטוח יציעו לכם פרמיות איכותיות ומקיפות. ההבדל הוא שבסוכנות הביטוח תשבו מול הסוכן שיסביר וידגים לכם באופן פרונטלי במה דברים אמורים. לא פעם לקוחות שרכשו ביטוח מביטוח ישיר למדו לימים כי ההסבר הטלפוני שניתן להם לא היה מספק והתחרטו על שלא דרשו או קיבלו הבהרות נחוצות ביותר במועד. אם אתם רוכשים ביטוח ישיר קבלו בפקס את הפוליסה, עברו עליה, קראו הכל, תלמדו, תסמנו ותשאלו שאלות. התוצאה: שוויון.

בגזרת היעילות: ביטוח ישיר בהחלט דורש פחות זמן, טרטורים, סידורים, טפסים ומאמץ. בעידן האינסטנט הכי נוח בלחיצת כפתור או שליחת מייל לסגור ענין. מנצח בנוק אאוט: ביטוח ישיר.

ולתוצאות

נראה כי התוצאות הן שוויון עם נטייה קלה לכיוון סוכן הביטוח. בשורה התחתונה אין תשובה חד משמעית לשאלה מה עדיף- סוכן ביטוח או ביטוח ישיר מכיוון שזה תלוי בכם. בהעדפות שלכם, במוצר המבוטח, בתקציב שלכם, בביטוח, בידע שלכם וכדומה. אם אתם חושבים שתחסכו אם תרכשו פוליסת ביטוח מביטוח ישיר בדקו זאת- יתכן ואתם טועים. אם פחות חשוב לכם היחס האישי, כדי למנוע נפילה לבורות עשו עבודת בירור מקיפה ותצללו לעולם הביטוח לפני שתחתמו על פוליסה און ליין או בטלפון. אם אתם בקיאים בעולם הביטוח תוכלו לבחור בביטוח ישיר עם פחות הססנות, אך אם לא כך הדבר נמליץ לכם לבחור ביחס אישי מסוכן מורשה, מקצועי וסבלני.

כתבות מומלצות

גיוס חרדים

כל אחד צריך לשרת,  אך לא כולם צריכים לעשות צבא. צריכה לקום מנהלת הכוונה, שתפנה כל מי שהגיע לגיל גיוס, למקום הנצרך: צבא,משטרה,מדא,חינוך,שירות לאומי וכד'

שיוויון בנטל – עלק

הצעת הוועדה לשיוויון בנטל, מעלימה מגזרים, וממשיכה את המציאות הקיימת שבה ציבורים שלמים לא יעשו צבא או שירות לאומי. ההצעה שלי לשיוויון  בנטל: מוסכם שכל

שחרור מחבלים למען השלום

אסור לשחרר מחבלים כמחווה כזו או אחרת הבסיס למשא ומתן אינו במחווה כזו או אחרת אלא כתנאי מוקדם, שני הצדדים צריכים לרצות לעשות שלום אמיתי

שתפו ברשת

דעות נוספות

יש לכם דעה?

פרסמו אותה כאן ללא תשלום!