חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גידול קנאביס: סאטיבה, אינדיקה או הייבריד?

עוד לא הספקנו לעכל שבישראל עומדת להיות מדיניות של אי הפללה לצרכני קנאביס וכבר נכנסו לשפה שלנו כל מיני מונחים חדשים בנושא שלא בהכרח ברורים לכולנו. מסתבר שבעוד שאזרחי העולם המקפידים על שמירת החוק והסדר רוכשים ממש עכשיו מושגים חדשים בעולם גידול הקנאביס, נושא הקנאביס עצמו לא הפסקי להתפתח, לשגשג ולצמוח.

בין המושגים החדשים שנכנסו לתודעה בשנתיים האחרונות ניתן להצביע על שלושה מושגים חדשים וחמים: סאטיבה, אינדיקה והייבריד. מה הם המושגים החדשים האלו? בדיוק על כך נרחיב בכתבה הבאה.

הכירו את זני הקנאביס

אינדיקה – זני קנאביס בקטגוריית אינדיקה גורמים לתחושת הרגעות פיזית. זנים אלו נהדרים אם בא לכם לתפוס איזה סרט לפני השינה.

סאטיבה – זני קנאביס בקטגוריה הזו מרוממים יותר ומרעננים יותר. הם הולכים נהדר עם מפגשים חברתיים, לפרויקטים יצירתיים ואפילו לפעילות גופנית.

הייבריד – זני קנאביס בקטגוריה הזו גורמים להשפעה שהיא בין אינדיקה לסאטיבה, בהתאם לתכונות שירשו הצמחים מהוריהם -הסאטיבה והאינדיקה.

אז אם אתם רוצים להתחיל בגידול קנאביס או שאתם חולים שמקבלים קנאביס רפואי, חשוב שתהיו ערים לדקויות האלו בזני הצמח, כך שתוכלו להתאים את זן הגידול או את המרשם לצרכיכם האישיים ולמצבכם הבריאותי. כך למשל, ייתכן שאדם שסובל מדיכאון ו/או עייפות ישתמש בסאטיבה במהלך היום, וכדי ללכת לישון בקלות ולהימנע מסיוטי לילה ישתמש אותו אדם באינדיקה – בשעות הערב המאוחרות. זנים העשירים ב-CBD, שמועדפים על ידי חולים שסובלים מהתקפים, כאבים או חרדות -יכולים לבחור בכל אחת מהקטגוריות של הזנים שמנינו כאן, אולם חשוב שיבחרו בזן שיש לו הכי פחות השפעות פסיכואקטיביות.

למרות שעבור רבים מושגים אלו הם חדשים, סיווגי זני קנאביס הוא ממש לא עניין חדש. כבר במאה -18 הבחינו חוקרים בזנים השונים וסיווגו אותם ל-2 קבוצות עיקריות: סאטיבה ואינדיקה. החוקרים הבחינו כבר אז שיש הבדלים במבנה של הצמח וכן הבדלים באופן  הגידול של כל אחד מהם. עם זאת, זן ההייבריד, שמשלב בין שני הזנים האלו, נחשב לחדש יחסית. הוא הגיע לתודעה שלנו בעשורים האחרונים, כאשר מגדלים החלו ל"שחק" עם הגנטיקה של הצמח וערבבו זני קנאביס ממיקומים גיאוגרפיים שונים.

אינדיקה סאטיבה
גידול קנאביס: ●        תפרחת נמוכה אך צפופה

●         מתאים מאוד לגידול IN-DOOR.

●         מחזור התבגרות הזן הוא קצר יחסית.

●        יבול גדול יותר

●        תפרחת גבוהה וצרה

●         מתאים לגידול OUT-DOOR

●         מחזור התבגרות הזן הוא ארוך יחסית

●        יבול קטן יותר

השפעה: מרגיע, מרדים ומשפיע על הגוף כולו מרומם, מביא ליצירתיות ומשפיע בעיקר על המוח.
הקלה: מקל על דיכאונות, ADD, התקפים וטוב למצבי רוח משתנים. מקל על חרדות, נדודי שינה, כאבים ועיוותים בשרירים.
מקור הזן: ככל הנראה מקורה באזור הודו אפגניסטן ככל הנראה מקורה ממדינות הסמוכות לקו המשווה.

 

ככל שיותר מחקרים יתבצעו כך הידע שלנו בגידול זני הקנאביס השונים יתרחב וההבנה שלנו באשר להשפעה הייחודית של כל זן תגדל אף היא.

לרכישת מוצרי CBD בישראל, פנו לאתר מדיקל מור: https://bestcbdshop.co.il/

 

כתבות מומלצות

גיוס חרדים

כל אחד צריך לשרת,  אך לא כולם צריכים לעשות צבא. צריכה לקום מנהלת הכוונה, שתפנה כל מי שהגיע לגיל גיוס, למקום הנצרך: צבא,משטרה,מדא,חינוך,שירות לאומי וכד'

שיוויון בנטל – עלק

הצעת הוועדה לשיוויון בנטל, מעלימה מגזרים, וממשיכה את המציאות הקיימת שבה ציבורים שלמים לא יעשו צבא או שירות לאומי. ההצעה שלי לשיוויון  בנטל: מוסכם שכל

שחרור מחבלים למען השלום

אסור לשחרר מחבלים כמחווה כזו או אחרת הבסיס למשא ומתן אינו במחווה כזו או אחרת אלא כתנאי מוקדם, שני הצדדים צריכים לרצות לעשות שלום אמיתי

שתפו ברשת

דעות נוספות

יש לכם דעה?

פרסמו אותה כאן ללא תשלום!