חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד לבחור דשא סינטטי איכותי?

דשא סינטטי הוא משטח עשוי חומרים סינתטטיים ופלסטיים. המוצר יועד במקור למגרשי הספורט אך עם הזמן צבר תאוצה בגינות פרטיות, חצרות בתים, שטחים ציבוריים ועוד. היתרון העיקרי של דשא סינטטי הוא חיסכון במים. בנוסף, דשא סינטטי הוא פתרון יעיל במקומות בהם קשה להצמיח דשא טבעי, הוא אינו מצריך טיפול או תחזוקה וגם אינו דורש כיסוח, דישון או ריסוס. הדשא מומלץ עבור מגרשי ספורט והוא משפר את איכות החיים ברמה הסביבתית והאקולוגית.

מכל האמור לעיל קל להבין מדוע כדאי לעבור לדשא סינטטי, אך השאלה היא כיצד בוחרים אותו. בישראל לדוגמא יש שלושה דגמים נפוצים. הדגם הראשון הוא של דשא נמוך וצפוף בצבע ירוק זוהר. זהו דשא שכיח ליד בריכות שחייה ועל גגות מפעלים תעשייתיים או מחסנים. הדגם השני הוא של דשא קבוע בגובה 2.5 ס"מ בממוצע, המתאים לגינות פרטיות וציבוריות. הדגם השלישי הוא של דשא בגובה 4-5 ס"מ וברמת צפיפות מאסיבית המיועדת למגרשי ספורט.

קריטריונים להשוואה בין דשא סינטטי

מי שרוצה לבחור דשא לגינה ולנצל את היתרונות שלו יכול לבצע השוואה על פי הקריטריונים הבאים:

א. רכות הסיבים – נגיעה קלה בסיבי הדשא מספקת אינדיקציה טובה לאיכותו. רצוי לבדוק בעיקר את רכות הסיבים ולקחת בחשבון שימוש ממושך ואינטנסיבי במשטח. דשא עוקץ אינו מומלץ בעוד סיב דקיק הוא חסר עמידות ולכן לא יעיל.

ב. גובה – הגובה המינימאלי המומלץ של דשא סינטטי הוא 25 מ"מ. זהו הגובה ממנו כדאי להתחיל כאשר בוחרים בין דגמים שונים ואיכותיים.

ג. צפיפות – הרכות של כל סיב בנפרד אינה מספיקה לצורך בדיקת האיכות של דשא סינטטי. רצוי לנצל את ההזדמנות ולבדוק גם את הצפיפות. כאן הדגש הוא על סיבים צפופים ככל האפשר.

ד. גוון – שילוב של צבעים בהירים יבטיח גוון אידיאלי של דשא סינטטי. השילוב גם ימנע דהייה של הדשא לאחר החשיפה הממושכת לפגעי מזג האוויר.

לסיכום, האיכות של דשא סינטטי נקבעת לפי רכות הסיבים, הגובה, הצפיפות, הגוון והתאמת הדגם לצרכים הפרטיים בבית ובחצר.

כתבות מומלצות

גיוס חרדים

כל אחד צריך לשרת,  אך לא כולם צריכים לעשות צבא. צריכה לקום מנהלת הכוונה, שתפנה כל מי שהגיע לגיל גיוס, למקום הנצרך: צבא,משטרה,מדא,חינוך,שירות לאומי וכד'

שיוויון בנטל – עלק

הצעת הוועדה לשיוויון בנטל, מעלימה מגזרים, וממשיכה את המציאות הקיימת שבה ציבורים שלמים לא יעשו צבא או שירות לאומי. ההצעה שלי לשיוויון  בנטל: מוסכם שכל

שחרור מחבלים למען השלום

אסור לשחרר מחבלים כמחווה כזו או אחרת הבסיס למשא ומתן אינו במחווה כזו או אחרת אלא כתנאי מוקדם, שני הצדדים צריכים לרצות לעשות שלום אמיתי

שתפו ברשת

דעות נוספות

יש לכם דעה?

פרסמו אותה כאן ללא תשלום!