חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה עדיף בחיפוש אחרי דירה – תיווך או פרטי?

חסכתם במשך שנים, עמלתם והגעתם סופסוף לרגע המיוחל – אתם יכולים לרכוש לעצמכם דירה. המעבר לבית שהוא כולו שלכם מרגש עבור כולם, אך חשוב לזכור כמה דברים לפני שמתחייבים לדירה כזו או אחרת. על מנת שזה יקרה, ישנם שני מסלולים ביניהם תוכלו לבחור – קניית דירה באופן עצמאי או באמצעות תיווך. לכל אחת מהאפשרויות הללו יש יתרונות וחסרונות, והבחירה הסופית היא בידכם.

תיווך או פרטי – מה מומלץ?

רכישה של דירה היא צעד גדול עבור כל אחד, ובייחוד עבור זוגות צעירים. על מנת שתוכלו לבצע את ההחלטה החכמה ביותר עבורכם מבחינת חיפוש דירה, חשוב שתדעו את הדברים הבאים:

  1. מידע על הדירה – רבות מהדירות הנמכרות כיום הן דירות יד שנייה, כלומר דירות שבעליהן החליטו למכור אותן. כאשר בוחנים דירות כאלו באופן פרטי, הבעלים לא תמיד מוסרים את המידע המלא על ביתם ועל בעיות שקיימות בו. לעומת זאת, מתווכים מחוייבים על פי חוק לתת מידע מלא על כל בעיה שיש בדירה, החל מבעיות של רעש ועד פגמים בתשתיות. מידע זה מאפשר ביצוע החלטה מושכלת בנוגע לרכישה של דירה ומונע בעיות עתידיות.
  2. תשלומים נלווים – חיפוש דירה באמצעות מתווך מלווה בתשלום של דמי תיווך, בדרך כלל בגובה של 2 אחוזים ממחיר הדירה (לעתים ניתן להתמקח על המחיר). בחיפוש עצמאי אין צורך לשלם על שירותים נלווים, מה שיכול להוריד את עלות רכישת הדירה.
  3. מחיר הדירה – שוק הדירות יכול להיות בעייתי מבחינת מחיר הדירות, כשאנשים רבים אינם מוכנים להתגמש בנוגע לסכום שהם דורשים על דירתם. כאשר רוכשים דירה בעזרת מתווך, הוא מסייע במשא ומתן ועוזר להוריד מחירים באופן משמעותי.
  4. בלעדיות למשרד תיווך – כאשר מחפשים דירה באופן עצמאי, לא ניתן למצוא את כל הדירות המוצעות. ישנן דירות שמוצעות בבלעדיות דרך משרדי תיווך ולא ניתן לקבל עליהן מידע. תנאי זה תקף לגבי דירות מבוקשות באזורים שיש בהם פריחת נדל"ן, כמו דירות למכירה בפתח תקווה, שנחשבות לאקסקלוסיביות ומידע עליהן לא ניתן לכל אחד.
  5. הסכם בלעדיות על הדירה – אם מחליטים לבדוק דירה באמצעות מתווך, חשוב לוודא שיש לו הסכם בלעדיות עליה, כלומר שהיא איננה מוצעת על ידי הדיירים לאנשים אחרים.

חיפוש אחר דירה לרכישה הוא מרגש מאוד וניתן לבצע אותו באופן עצמאי או בעזרת תיווך. בחיפוש עצמאי ניתן לחסוך דמי תיווך, אך עלולות לצוץ בעיות בהמשך הדרך כמו פגמים בתשתית הבית שלא הובאו לידיעת הרוכשים. ההחלטה למצוא דירה באופן עצמאי תלויה בכם, ועליכם לקחת את כל השיקולים בחשבון.

כתבות מומלצות

גיוס חרדים

כל אחד צריך לשרת,  אך לא כולם צריכים לעשות צבא. צריכה לקום מנהלת הכוונה, שתפנה כל מי שהגיע לגיל גיוס, למקום הנצרך: צבא,משטרה,מדא,חינוך,שירות לאומי וכד'

שיוויון בנטל – עלק

הצעת הוועדה לשיוויון בנטל, מעלימה מגזרים, וממשיכה את המציאות הקיימת שבה ציבורים שלמים לא יעשו צבא או שירות לאומי. ההצעה שלי לשיוויון  בנטל: מוסכם שכל

שחרור מחבלים למען השלום

אסור לשחרר מחבלים כמחווה כזו או אחרת הבסיס למשא ומתן אינו במחווה כזו או אחרת אלא כתנאי מוקדם, שני הצדדים צריכים לרצות לעשות שלום אמיתי

שתפו ברשת

דעות נוספות

יש לכם דעה?

פרסמו אותה כאן ללא תשלום!